כל שבוע קורה לך משהו חדש בבטן.

חזרה לשגרת אימונים לאחר לידה

מרגע הלידה ועד שישה שבועות לאחריה את נמצאת בתקופה שנקראת "משכב לידה", ובמהלכה תנסי להתאושש פיזית ונפשית מההריון ומהלידה. במהלך משכב הלידה תרגישי אצלך שינויים פיזיים ו/או נפשיים בעקבות תקופה זו. כמו שחופשת לידה היא לא באמת חופשה, כך משכב לידה הוא לא ממש רביצה במיטה. אז נכון שלא מומלץ לחזור מיד להתאמן אינטנסיבי, אך יש לציין כי כדאי ואף מומלץ להתחיל בדברים מינוריים ומשמעותיים להקלה בתופעות שלאחר הלידה
זמן קריאה:
3 דקות
שיתוף כתבה ב:

תוכן הכתבה:

מרגע הלידה ועד שישה שבועות לאחריה את נמצאת בתקופה שנקראת "משכב לידה", ובמהלכה תנסי להתאושש פיזית ונפשית מההריון ומהלידה.
במהלך משכב הלידה תרגישי אצלך שינויים פיזיים ו/או נפשיים בעקבות תקופה זו.
כמו שחופשת לידה היא לא באמת חופשה, כך משכב לידה הוא לא ממש רביצה במיטה.
אז נכון במידה וילדת לידה וגינלית, ביקור הרופא יתבצע בין 4 -6 שבועות לאחר הלידה, במידה וילדת לידה קיסרית הביקור יעשה לאחר 8 שבועות.
מה נעשה בבדיקת הרופא?
בודקים כי הרחם התכווץ לעשירית מגודלו בסוף ההריון, כי הוא נקי וכי התפרים והצלקת החלימו בצורה תקינה.
לאחר מכן ניתן אישור רפואי (בעל פה / בכתב) כי ניתן לחזור לשגרת האימונים.

אבל רגע אחד…
ציינתי קודם כי משכב הלידה הוא לא ממש רביצה במיטה נכון?
נולד תינוק ששוקל בין 2.5 קילו – 5 קילו (חתיכת משקולת) מרימים את התינוק מאות פעמים ביום.

אז נכון שלא מומלץ לחזור מיד להתאמן אינטנסיבי, אך יש לציין כי כדאי ואף מומלץ להתחיל בדברים מינוריים ומשמעותיים להקלה בתופעות שלאחר הלידה כגון כיווצי רצפת האגן מרגע הלידה!!!
כשמשתחררים מבית החולים (תלוי הרגשת היולדת) לצאת להליכות קלות של 10-15 דק (עם התינוק / בלי התינוק).
בשבוע השני אמליץ להתחיל לבצע רוטציות ומתיחות ולהוסיף תרגיל לחיזוק זוקפי הגו ופתיחת בית החזה וכך הלאה….
מדובר על תרגילים פונקציונלים מינוריים ללא מאמץ משמעותי.


החזרה לשגרה היא הדרגתית, נכונה ובריאה וכך גם לאחר קבלת האישור הרפואי אמליץ לחזור לשגרת האימונים בצורה הדרגתית ונכונה ולתת את הדגש לאופי המתאמנת ואופי הלידה שחוותה ולא לחזור מיד למקום בו הפסקנו להתאמן.

בימים הראשונים שלאחר הלידה היולדת עשויה לחוות מגוון רחב של מצבי רוח, שינועו בין אושר ושמחה עילאית לתחושת עצב, ואולי אפילו דיכאון קל.
התנודות במצב הרוח נובעות מההסתגלות למצב החדש ולכן החזרה לשגרת האימונים בצורה הדרגתית ומיטבית עשויה להשפיע לטובה ולמזער תופעות של דיכאון לאחר לידה, להעלות את מצב הרוח, לסייע בהתאוששות גם הפיזית וגם הנפשית.

אמליץ לכן להתייעץ עם מאמנ/ת כושר המתמחה בתחום ההריון כאשר אתן רוצות לחזור לשגרת האימונים, בנוסף ניתן לצפות בתרגילי חזרה לשגרת האימונים בערוץ היוטיוב שלי (ימים ראשונים לאחר לידה).

שתהייה לכן חזרה לשגרה בטוחה ובריאה.

חיפוש
אפליקציה של יולדת

מומלץ לגלוש באתר בכל הדפדפנים למעט אינטרנט אקספלורר

דילוג לתוכן