כל שבוע קורה לך משהו חדש בבטן.

מרקדנית בטן למאמנת לאכילה נכונה ואורח חיים בריא ב 9 חודשים

תקופת ההריון היא אחת התקופות המאתגרות שעוברות על גוף האישה - מצד אחד הוא גדל, משתנה, תופח ויוצר בתוכו חיים חדשים ומנגד הוא צריך להמשיך להתנהל בשגרת חיים רגילה. העבודה נמשכת כרגיל לצד כל עבודות הבית ושגרת היומיום. אז איך ניתן בכל זאת לתפקד כראוי?
זמן קריאה:
5 דקות
שיתוף כתבה ב:

תוכן הכתבה:

ברגע שמקפידים על פעילות גופנית מותאמת לנשים בהריון, מקפידים על אכילה נכונה ודואגים לצרוך את תוספי התזונה הנדרשים (כמובן לפי ייעוץ רופא) אז אין שום מניעה להמשיך לקיים את החיים כסדרם ואפילו ליהנות מהתקופה הזו.

מה שמצחיק זה שדווקא בתקופה הזו נשים רבות בוחרות לעשות שינויים בחיים – זה יכול להיות מעבר דירה, להיות יותר בבית (מי שאהבה לצאת ולבלות קודם) או אפילו בשינוי מקצוע. וזה בדיוק מה שקרה לי.
אני כותבת כדי לשתף אתכן בשינוי הקריירה מקצה לקצה שהפך אותי מרקדנית בטן למאמנת לאכילה נכונה בתשעה חודשים. בטוחה שכל אחת תוכל להזדהות עם חלק מהדברים שנאמרו וליישם על עצמה. מדובר על שינוי קריירה, הליכה אחרי הלב ובעיקר הקשבה לגוף (בכל המובנים).

אם הייתן פוגשות אותי לפני 5 שנים כנראה שהייתן די מופתעות
דמיינו את עצמכן באירוע באולם משמח לרוב חינה או חתונה, שיא הערב, מלא אנשים רוקדים, אורות מנצנצים, די-ג'יי שמנגן את הלהיטים העכשוויים במטרה להשאיר את המון האורחים ברחבה, אלכוהול שזורם בכמויות, ואותי! מפזזת במרכז הרחבה במופע ריקודי בטן מרהיב או מרקידה את קהל הרוקדים ואת בעלי השמחה.

ריקודי הבטן עד לא מזמן היו כל החיים שלי. הייתי רוקדת, מופיעה, מלמדת, מעבירה סדנאות ומתזזת בכל רחבי הארץ. ריקודי בטן הם אמנות שהיא לא מספיק מוערכת בעיני גם היום. זו

אמנות שמאדירה ומעצימה את הנשיות, מעלה את מצב הרוח וגורמת לכל אישה להרגיש הכי טוב שהיא יכולה ולקבל את עצמה בלי קשר לכמה היא שוקלת, גילה או המוצא שלה. לריקודי הבטן המון יתרונות פיזיולוגיים – הם נחשבים לספורט אירובי לכל דבר, הם מניעים את המפרקים תוך שאינם מכבידים על הברכיים, הם מותחים את הגוף וכל זאת לצד היתרונות המנטליים שלהם להעצמת הנשיות והרגשת השייכות שהם גורם. גם להריון יש לריקודי הבטן סגולות מעולות – הם מחזקים את שרירי הגב התחתון (זוקפי הגב) ובכך תורמים ליציבה של האישה ההריונית, תורמים לתנועתיות באזור האגן ואפילו יכולים להקל על הצירים בשעת הלידה (מי שתבחר לשים מוזיקה ולקום לרקוד בזמן הצירים). בעזרת ריקודי הבטן למדתי לאהוב את עצמי ואת גופי (למרות שהיה די מלא, עגלגל ושופע), למדתי שאני יכולה לעשות ולעבוד במה שאני אוהבת ולא במה שהחברה מכתיבה או מצפה ממך לעבוד בו (כי הרי מי חשבה ללכת להיות רקדנית בטן…) ולמדתי שאפשר לשחות גם נגד הזרם ואפילו להתפרנס מזה בכבוד.

יחד עם כל השינויים הפיזיולוגיים שקרו לי בגוף התחלתי להרגיש שמשהו חסר לי, שאני כבר לא מרגישה מסופקת. הבטן כבר מתחילה לגדול ולתפוח וכבר לא יכולתי להופיע בפני קהל. ובינינו, כבר לא הרגשתי בנוח לבוא להופיע עם בטן גדולה וחליפת ריקוד זעירה וחיפשתי לאן אני יכולה להתפתח. כל חיי היה לי את הרצון להשפיע על גופנו גם מבפנים והרגשתי שזה החלק החסר בפאזל, אז הלכתי ולמדתי קורס מאמנות לאכילה נכונה כדי שיהיו לי את מכלול הכלים השלם כדי לעזור לנשים לאהוב את עצמן גם מבחינה גופנית אבל גם מבחינת אכילה נכונה ואורח חיים בריא.

בתור מישהי שמאמנת נשים בשיעורי עיצוב וחיטוב כבר מעל לעשר שנים (חוץ מריקודי הבטן), הלכתי, חקרתי, התייעצתי עם טובי המומחים בתחום, קראתי מחקרים ויישמתי הכל על עצמי. עם הזמן והימים שעברו התחלתי להרגיש חיונית יותר ואנרגטית יותר. הרגשתי שהשליטה על ההריון חוזרת לידיים שלי ושאני יכולה לצאת, לבלות, לקבוע עם חברות או אפילו לעשות את מטלות הבית שוב, בלי להרגיש כאילו משאית דרסה אותי ועם הרצון כל הזמן לישון. הרגשתי שההריון שלי עובר בצורה קלילה ושפויה יותר. העייפות והבחילות פחתו, הרגשת הכבדות פחתה והתחלתי להרגיש חיונית.

רק אחרי שיישמתי את כל הכלים שרכשתי על עצמי ובדקתי במאת האחוזים שזה עובד החלטתי שאני רוצה לעזור לשאר הנשים שבהריון לעבור את ההריון בצורה טובה יותר! אני רוצה שכל מי שבהריון תרגיש שיש לה מסגרת תומכת ושהיא לא לבד, כמו שאני הרגשתי. לקחתי את כל הידע והניסיון שלי וצילמתי קורס, שידעתי שלימים יעשה מהפיכה בתחום ההריון והלידה. ולא סתם לקח לי מלא זמו להוציא אותו החוצה כי רציתי שהוא יהיה הכי מושלם שיש ויענה על כל הצרכים של כל אישה בהריון – שקשורים לאכילה נכונה בהריון, תרגילי כושר להריון מותאמים לפי כל טרימסטר וקורס הכנה ללידה, שזה בונוס מטורף! התכנים בקורס הפכו אותי לבריאה יותר, חזקה ללא חוסר של ויטמינים ומינרלים והצלחתי לחזור לגזרה חטובה יותר שלי מלפני ההריון!

זה פשוט מטורף! ואני לא מבינה איך לא חשבו על התכנית הזו קודם. אז אמנם ריקודי הבטן תפסו נפח משמעותי מחיי המון שנים, ואני חיה לפי העקרונות של ריקודי הבטן עד היום – אהבה עצמית, אופטימיות ותנועה. לקחתי את הערכים האלה, הניסיון וכל הידע שלי ויישמתי בתכנית החדשה לנשים בהריון – mom to be fit. אז אם את גם רוצה שההריון שלך יעבור בצורה קלה ובריאה את מוזמנת להציץ בתכנית החדשה שיצרתי. וכמובן, אני מאחלת לך שתצאי בידיים מלאות.

הכותבת: מורן טנצמן ענף, מאמנת לכושר, אכילה נכונה ואורח חיים בריא, מתמחה בפעילות גופנית ואכילה נכונה לנשים בהריון, בוגרת תואר שני בוינגייט לחינוך גופני MPE, מאמנת לאכילה נכונה בשיטת מיה בן – אפרים

להורדה בחינם של ספר הטיפים להריון קל ובריא לחצי כאן

חיפוש
אפליקציה של יולדת

מומלץ לגלוש באתר בכל הדפדפנים למעט אינטרנט אקספלורר

דילוג לתוכן