הריון הוא תקופה רגישה בה הגוף והעובר חשופים למגוון מזהמים, לכן חשוב להקפיד על בטיחות מזון ולהימנע ממזונות שעלולים להיות מזוהמים בליסטריה, טוקסופלסמה וסלמונלה, וכן מחומרים חוצי שליה שעלולים להזיק לעובר (כגון הימנעות מאלכוהול והגבלת קפאין).
בעת הנקה חלק ניכר מהמזונות שאסור לאכל בהריון מותרים והמגבלות הן בעיקר על קפאין, אלכוהול ומזונות מייבשי חלב (כאבי בטן וגזים אצל התינוק לרוב חולפים מעצמם ואין צורך להימנע ממזונות באופן גורף. במידה ועולה חשד- מומלץ להתייעץ פרטנית).

מעבר לבטיחות המזון, חשובה תזונה בריאה, מגוונת ומאוזנת אשר תספק לך ולעובר את מלוא אבות המזון, הויטמינים והמינרלים- לאכול מזונות מגוונים, לא לצרוך ביתר אף קבוצת מזון ומצד שני לא לצרוך גם בעודף. מהי הכמות המומלצת? אינדיבידואלית לכל אחת.

ההמלצות המוצגות כאן הן המלצות כלליות בלבד, ואינן מהוות תחליף להתייעצות אישית עם דיאטנית קלינית.

המידע בעמוד זה ובעמודי המזון הפנימיים אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי ע"י תזונאים, דיאטנים או רופאים, חשב לזכור שיש נשים עם רגישויות שונות לסוגי מזון וכן כאלה הנוטלות תרופות בהן יש להתחשב.

לא מצאתן את סוג המזון שחיפשתן? יש לכן מזונות נוספים שחשוב לכן שנוסיף?
כתבו לנו את שם המזון כאן ונוסיף

 

ההמלצות וההנחיות לגבי בטיחות מזון בהריון ובזמן הנקה בתוך כל אחד מהמזונות ברשימה הנ"ל נכתבו במיוחד עבור גולשות פורטל יולדת בשיתוף עם הדיאטנית הקלינית אילנית סנדרוביץליווי והדרכה תזונתית משלב תכנון ההריון, היריון, לאחר לידה וגם לתינוקות ופעוטות.
ליווי הריון פרטני כולל סוכרת הריון, קבוצות, וכן מפגשי הכנה להנקה ומפגשי טעימות ראשונות.
ליצירת קשר וייעוץ אישי מאילנית ניתן להתקשר למספר: 050-4688855