איך מתמודדים עם שינה לתינוקות בליל הסדר

ליל הסדר ושינה…

לרוב, הורים לתינוקות מאוד חוששים מההתנהלות עם התינוקות בארוחות החג שלרוב מתנגשות עם שעות השינה של הקטנטנים.
יש גם הורים שפחות מתרגשים ו"זורמים" עם מה שיהיה…
יש תינוקות נוחים שאין להם בעיה עם יציאה מהשגרה והם נוטים להיות נוחים גם כשהם עייפים.
לעומת זאת, יש תינוקות הנקראים "תינוקות עם טווח טעויות אפס" שכל סטייה מהשגרה ומהשעות הרגילות שלהם גורמת לבכי ולחוסר סבלנות משווע ואז להורים מאוד קשה ליהנות מאווירת החג ומהארוחה.
להלן מספר טיפים שיכולים להקל, ולו במעט, על אותם הורים אשר מעוניינים בכל זאת לשלב את התינוקות שלהם בארוחת החג.

אז מה ניתן לעשות?

1. בערב החג אפשרו לילדכם לקבל את מקסימום שעות השינה להן הוא זקוק במהלך היום. דאגו להשכיב בזמן לשנת הבוקר והצהריים או רק לשנת הצהריים (בהתאם לגיל ילדכם) וכך תוכלו להימנע מהשכבה בעייפות יתר. זכרו: לא כיף לבלות עם תינוק עייף.

2. אם אתם עושים את ליל הסדר אצלכם בבית אז כמובן שהרווחתם מכיוון שהתינוק שלכם יישן במיטה שלו ובתנאים אליהם הוא רגיל ולכם יהיה הרבה יותר נוח.

3. אם אתם עושים את ליל הסדר מחוץ לבית אז וודאו עם המשפחה המארחת האם יש להם חדר שקט בו תוכלו להשכיב את ילדכם. בדקו האם יש להם מיטת תינוק/ לול. במידה ואין דאגו להביא אתכם לול קמפינג שיכול מאוד לעזור.

4. במידה ויש לכם נסיעה ארוכה למקום בו אתם מתארחים, אז כדאי לתכנן את הנסיעה על שעת שנת הצהריים של הילד וכך ילדכם יוכל לישון ואתם תגיעו בזמן ואולי לא תאחרו בגלל הפקקים…. ילדכם יוכל להגיע ערני לארוחת החג.

5. קחו אתכם חפץ מוכר של הילד שיכול להקל ולהרגיע, קחו את השמיכה שלו / דובי אהוב שייתן לילד את תחושת הביטחון שיש לו בבית.

6. במידה ואתם רואים שהילד כבר עייף עוד לפני שמגיעים כל האורחים ומתחילה ארוחת החג, אז אני בהחלט ממליצה שלא למשוך את שעת ההשכבה על מנת שכל האורחים ייראו את התינוק המהמם שלכם…
דאגו להשכיב בהקדם האפשרי עם תחילת הופעת סימני העייפות הראשונים וזאת בכדי שההשכבה לשינה תהיה נעימה ורגועה עד כמה שניתן.
זכרו: אתם עומדים להשכיב את ילדכם לא במקום הקבוע והמוכר, נוסיף לכך גם את רעש האורחים שבוודאי מאוד מרגש את התינוק וריחות הבישולים, לכן כדאי למהר ולהשכיב.
תינוק בוכה ועייף לא מהווה חברה כל כך טובה… חישבו גם על עצמכם- לכם תהיה השכבה נוחה יותר ואתם תוכלו ליהנות מארוחת חג טובה.

7. הביאו אתכם רמקול אותו תוכלו לחבר לחדר בו ישן התינוק, כך תוכלו לשמוע אותו ותהיו רגועים.

8. במידה ואתם רואים שאתם לא מצליחים להרדים את הילד, צאו איתו לסיבוב בעגלה/ במנשא, על מנת לעזור לו להירדם. מזג אויר בוודאי יהיה נעים.

9. זכרו: מדובר בערב אחד, גם אם לתינוק יש הרגלי שינה טובים , יציאה חד פעמית מהשגרה והרדמה לא שגרתית לא תהרוס את ההרגלים הטובים.

10. למחרת הסדר אפשרו לילדכם לישון כמו שצריך אם לא ישן היטב בלילה. המנוחה תעשה לו רק טוב.

11. במהלך החופשה הארוכה, דאגו שלפחות שנת יום אחת תהיה במיטה. אם ילדכם ישן רק שנת צהריים, אז דאגו שלפחות אחת ליומיים הילד ישן שינה איכותית במיטה שלו. עליכם לזכור כל הזמן: לא כיף לטייל עם תינוק / פעוט עייף!
אפשרו לילדכם וגם לעצמכם לנוח.

שיהיה לכולנו חג שמח מלא בשינה טובה,

נכתב במיוחד עבור גולשות פורטל יולדת ע"י דנה קרסיס, מנהלת פורום ייעוץ שינה בפורטל יולדת ,יועצת שינה לתינוקות ופעוטות, אמא לשניים, נשואה מהרצליה. הגעתי לעולם ייעוץ השינה בעקבות בעיית שינה שהייתה לבני הבכור, לאחר סיום התהליך בהצלחה הרגשתי רצון עז ללמוד את התחום, רציתי לעזור למשפחות נוספות להרגיש את מה שאנחנו מרגישים כתוצאה מהשינוי העצום שהתרחש אצלנו בבית. אני עובדת בשיטת “לילה טוב”, באמצעות תהליך הדרגתי, מכיל ומדויק הכולל מתן מענה תמידי ומיידי לבכי ניתן להגיע לשינה רציפה, טובה ואיכותית שכל-כך חשובה להתפתחות התקינה של ילדכם וכמובן שלא פחות חשובה גם לכם, ההורים.

054-4270222
[email protected]
www.goodnightbaby.co.il
לפייסבוק של דנה קרסיס

תגובות סגורות