כל שבוע קורה לך משהו חדש בבטן.

התינוק ישן בחדר ההורים – עד מתי

שינה עם התינוק בחדר ההורים מומלצת עד גיל חצי שנה, אך מהשלב הזה והלאה יש כבר חילוקי דעות משמעותיים. רוצים לקבל החלטה טובה יותר עבור המשפחה שלכם? הנה מה שכדאי לכם לדעת על הנושא.
זמן קריאה:
3 דקות
שיתוף כתבה ב:

תוכן הכתבה:

אחרי התקופה המרגשת של ההריון והלידה, רוב ההורים מעוניינים להישאר לצד התינוק שלהם ועל הדרך לחסוך כמה דקות של מעבר בין חדרים בשעות הלילה הקשות. עם זאת, מחקרים מראים שהרגלים כאלה עלולים להפוך בשלב מסוים לבעייתיים.

לפי המלצות איגוד רופאי הילדים האמריקאי, כדאי להשאיר תינוקות לישון במיטה נפרדת בחדר ההורים עד גיל שנה. מנגד, מחקר עדכני מ-2017 קבע שמדובר בפרק זמן ארוך מדי ושהוצאת התינוקות מהחדר של ההורים מגיל חצי שנה ואילך היא זו שתשפר את איכות וכמות השינה שלהם.

כך מפחיתים את הסיכון למוות בעריסה

חשוב לדעת!

השיקול המרכזי בשאלה עד איזה גיל כדאי לישון עם התינוק בחדר ההורים צריך להיות בטיחותי. לפי מחקר משנת 2006, השכבה של התינוק במיטה נפרדת – בין אם בלול בחדר או במיטה אצל ההורים – מפחיתה בעד 50% את הסיכון למוות בעריסה. יתרה על כך, אין עוררין על העובדה שעד גיל 6 חודשים מומלץ שהתינוק יישן בחדר ההורים.

בפועל, מעל 90% ממקרי מוות בעריסה מתרחשים עד גיל 6 חודשים וכ-36% מהם היו יכולים להימנע אם התינוק היה ישן בחדר השינה של ההורים. לפי החוקרים, הסיבה לכך קשורה לזמינות הגבוהה של הורים עבור התינוק שישן לידם בחדר בהשוואה לתינוקות שנמצאים בחדרים אחרים. למעשה, כ-75% מהמקרים של מוות בעריסה בשעות היום מתרחשים כשהתינוק נמצא לבד בחדר. לכן, השאיפה היא למנוע כמה שיותר את הסיטואציה הזו ולעצב חדרי שינה שיאפשרו להורים להתעורר מכל סימן של מצוקה.

במילים אחרות, מומלץ בוודאות לישון עם התינוק בחדר ההורים עד גיל חצי שנה – אך מ-6 חודשים והלאה זה כבר תלוי בשיקולי ההורים. יש יתרונות לכל צד וצריך לקחת בחשבון נתונים על תינוקות וילדים אחרים בבית, על קצב ההתפתחות של הילד ועל הרגלי התנהגות שהוא כבר הפנים. בנוסף, חשוב תמיד לשמור על כללי הבטיחות בלי קשר לשאלה איפה התינוק ישן.

מה לגבי לינה משותפת?

לינה משותפת באותה מיטה של ההורים דורשת התייחסות נפרדת. הסיבה ללינה כזו יכולה להיות יוזמה של ההורים שרוצים שהתינוק יישן במיטתם, או פתרון שהם מוצאים לקשיי שינה והירדמות בתחילת הלילה. בנוסף, יש תרבויות שבהן שינה משותפת מקובלת עד גיל מאוחר ולאחרונה היא חוזרת לאופנה גם בארצות הברית ובאירופה.

החיסרון של לינה משותפת היא פגיעה באינטימיות ובאיכות השינה של ההורים. כמו כן, שינה עם התינוק באותה מיטה עלולה להיות מסוכנת עבורו ומחייבת הקפדה על כללי בטיחות מסוימים. בין היתר, צריך להסיר כריות ושמיכות כדי למנוע סכנת חנק, יש לוודא שהסדין אינו רופף וכדאי להניח מזרנים או כריות לצד המיטה כדי שאם התינוק ייפול הם יוכלו למנוע חבטה חזקה מדי.

לבסוף, צריך לזכור שמגיע השלב שבו ההורים מנסים לגמול את הילד מלינה משותפת או משינה באותו חדר. תהליך הגמילה עלול להיות לא פחות קשה מהתקופה שבה התינוק לא נרדם, אלא אם עושים זאת בהדרגה ובגיל המתאים. בשלב הזה צריך להיות עקביים, ללמד את התינוק להירדם ולישון בחדרו ולבצע את המעבר רק כאשר שני בני הזוג מוכנים אליו.

כתבות הכי נצפות בקטגוריה

חיפוש
אפליקציה של יולדת

מומלץ לגלוש באתר בכל הדפדפנים למעט אינטרנט אקספלורר

דילוג לתוכן