כל שבוע קורה לך משהו חדש בבטן.

חשיבות בדיקת אולטרסאונד בהריון תאומים

הריון מרובה עוברים מלווה בשכיחות סיבוכים גבוהה יותר מהריון של עובר יחיד.
הסיכון השכיח ביותר הנו לידה מוקדמת, אחריו האטה בגדילה והמצאות מומים מולדים.
זמן קריאה:
2 דקות
שיתוף כתבה ב:

תוכן הכתבה:

בדיקת אולטרה סאונד הינה בדיקה אמינה בטיחותית לאבחן הריון מרובה עוברים, והינה בעלת חשיבות רבה במיוחד עבור זיהוי מדויק של גיל ההריון. נתון זה הינו חשוב ביותר לניהול תקין של הריון בכלל והריון מרובה עוברים בפרט. קביעת גיל הריון מדויק חשובה במקרה זה עקב סיכון מוגבר ללידה מוקדמת והשכיחות הגבוהה יותר להאטה בגדילה של העוברים. בהקשר זה יש לציין את האפשרות ל – Selective fetal growth restriction, מצב בו ישנה האטה בגדילה של אחד העוברים ומשקלו קטן מאחוזון 10, או שיש פער במשקל המוערך של מעל 25% העוברים.

סיווג ההריון לפי מבנה הקרומים-

בדיקת chorioniticy – באמצעות אולטרה-סאונד המבוצע בשבוע 7 להריון, המאפשר לזהות את מספר שכבות הקרומים הפנימי (אמניון) והחיצוני (כוריון). מבנה קרומים זה מאפשר לקבוע האם מדובר בהריון תאומים מסוג:
ביכוריוני ביאמניוטי (לכל עובר שק הריון ושליה נפרדים).
מונו כוריוני ביאמניוטי (קרום אמניון נפרד לכל עובר וקרום כוריון ושליה משותפת).
מונו כוריוני מונו אמניוטי (העוברים חולקים את שק ההריון והשליה).
Conjoined twins– סוג נדיר של הריון תאומים הקרוי תאומים סיאמים בו העוברים נמצאים בשק מי שפיר אחד ומחוברים בחלקי גוף שונים האחד לשני.
בעוברים מונוכרונים (שליה משותפת) ישנה שכיחות גבוהה של מומים מולדים בהשוואה להריון עם עובר יחיד או בהשוואה להריון תאומים בי כוריוני בי אמניוטי (שק ושליה נפרדים). בפרט, חשיבות רבה מיוחסת לזיהוי של מבנה הקרומים בהריון מסוג מונו כוריוני בי אמניוטי (שליה משותפת ושק הריון נפרד) מאחר ובו סבירות גבוהה של חיבור בין כלי הדם בשליה עלולה להוביל ל:
1Twin-twin transfusion syndrome– מדובר בהפרעה בשכיחות של 10-15% מן ההריונות מסוג זה, בה ישנה הפרה באיזון בזרימת הדם בין עוברים החולקים שליה אחת. ממצא זה מתאפיין בשונות בכמות מי השפיר בעובר התורם, בשק יהיה מיעט מי שפיר , ואילו בשק של המקבל יתפתח ריבוי בכמות מי השפיר.
Twin anemia-polycythemia sequence– בו עובר אחד המעביר דם לשני הופך לאנמי, וזה המקבל דם הופך לפוליצטמי. סיבוך זה מעלה את הסיכון לתחלואה של נזק מוחי ולתמותה עוברית.
בהריון תאומים מונו כוריוני מונו אמניוטי (שק ושליה משותפים) עולה השכיחות להסתבכות ולפיתול של כלי הדם אחד בשני.

חיפוש
אפליקציה של יולדת

מומלץ לגלוש באתר בכל הדפדפנים למעט אינטרנט אקספלורר

דילוג לתוכן