השפעת מעבר לשעון קיץ על שנת הילדים

שעון הקיץ לשנת 2019 יתחיל ביום שישי, 29 במרץ, בשעה 2:00.
בשעה 2:00 לפנות בוקר יש להזיז את השעון שעה אחת קדימה ואז השעה תהיה 03:00 בלילה ובעצם 'נפסיד' שעת שינה אבל נרוויח ביום שעת אור.

המעבר לשעון קיץ פחות קריטי מבחינת ההשפעות שלו על השינה של ילדינו לעומת המעבר לשעון החורף אך בכל זאת יש ילדים שכן יושפעו מהמעבר ויהיו עייפים יותר מהרגיל בגלל המחסור בשעת השינה.

אז מה בכל זאת ניתן לעשות?
1. השאירו שעון אחד בבית שיהיה מכוון עדיין על שעון חורף, בימים הראשונים זה יפקס אתכם ויעזור לכם לא לגלוש ולמשוך את ההתארגנויות לשינה.

2. ביום חמישי , היום שבו מזיזים את מחוגי השעון, השכיבו את הילדים כרבע שעה לפני השעה בה הם רגילים בדרך כלל ללכת לישון. לא יזיק לשים לעצמכם תזכורת בנייד.

3. ביום שישי, כדאי לאפשר לילדים לנוח בצהריים. המנוחה תעזור להם להשלים את שעת השינה שהפסידו בלילה.

4. בימים שלאחר המעבר,הקפידו להשכיב את הילדים לישון בכל פעם רבע שעה לפני השעה בה הם רגילים לישון.
אם לדוגמה הם רגילים בשעה 20:00 לישון, אז השעה תהיה בשעון הקיץ כבר 21:00 לכן, התחילו בהשכבה בשעה 20:45.
אז: ביום שישי השכיבו בשעה 20:45, ביום שבת ב 20:30, ביום ראשון ב 20:15 וביום שני ב 20:00.

5. שימו לב שהשמש שוקעת מאוחר יותר ויש יותר שעות אור, אך זה עדיין לא אומר שהילדים שלנו לא יהיו עייפים. הקפידו להשכיב אותם בהתאם לסימני העייפות שהם מראים.

6. החשיכה יורדת מאוחר יותר לכן קשה יותר להירדם. הורמון המלטונין המשרה שינה מופרש עם החשיכה (כלומר בעקבות שינוי השעון זה יקרה מאוחר יותר) לכן קשה יותר להירדם. במידה ויש בבית הרבה חלונות וניתן להשתמש בווילונות לצמצום כניסת האור מבחוץ אז עשו זאת, הקפידו לסגור את התריסים בחדר השינה כדי שלא ייכנס אור מבחוץ.

מאחלת לכם הסתגלות קלה ומהירה,
ושיהיה לכולנו קיץ נעים וקריר עם מלא שינה טובה 🙂

דנה

נכתב במיוחד בעבור פורטל יולדת ע"י דנה קרסיס, יועצת שינה לתינוקות ופעוטות, אמא לשניים, נשואה מהרצליה. הגעתי לעולם ייעוץ השינה בעקבות בעיית שינה שהייתה לבני הבכור, לאחר סיום התהליך בהצלחה הרגשתי רצון עז ללמוד את התחום, רציתי לעזור למשפחות נוספות להרגיש את מה שאנחנו מרגישים כתוצאה מהשינוי העצום שהתרחש אצלנו בבית. אני עובדת בשיטת “לילה טוב”, באמצעות תהליך הדרגתי, מכיל ומדויק הכולל מתן מענה תמידי ומיידי לבכי ניתן להגיע לשינה רציפה, טובה ואיכותית שכל-כך חשובה להתפתחות התקינה של ילדכם וכמובן שלא פחות חשובה גם לכם, ההורים.

054-4270222
[email protected]
www.goodnightbaby.co.il
לפייסבוק של דנה קרסיס

תגובות סגורות