איזה הרכב תזונה בהריון יפחית סיכון להפלות?

עקרונות חשובים לתזונה לפני ובזמן היריון
פרופסור רוני טפר

ייעוץ תזונתי טרום-לידתי עשוי להפחית את שיעורי הלידות המוקדמות, לנטר עלייה במשקל אימהי, להוריד את הסיכון לפתח רעלת הריון, macrosomia, או לידת תינוקות במשקל  היריון גדול.

השינויים הפיזיולוגים במהלך ההיריון גורמים לכך שגדלה  ספיגת המעיים ומשתפרת היעילות של הניצול התזונתי. עליה רצויה במשקל במהלך ההיריון לנשים במשקל התחלתי תקין הינה  בין 11.5-16 ק"ג .

סך כל הדרישה הקלורית היומית עבור רוב הנשים עם הריון של עובר יחיד  הוא בין  2,200-2,900 קלוריות / יום.
הרכב תזונה זו צריך להכיל:

45% -65% (כ -175 גרם פחמימות / יום) פחמימות.
20% -35% שומנים.
10% -35% חלבון, עם תוספת של 25 גרם ביום החל מהשליש השני ,בהשוואה לרמות הנדרשות לאשה שאינה בהיריון.

חשוב להדגיש כי איזון בתכולת החלבון וצריכת הקלוריות עשויים להפחית את הסיכון למות עובר ברחם ולשפר את צמיחת העובר.
על כל הנשים ההרות לבצע בדיקת דם לזיהוי סוכרת היריון וזאת בטווח של 24-28 שבועות להיריון. יש להיעזר  בהיסטוריה הרפואית , בגורמי סיכון או בבדיקת רמות הגלוקוז בדם.

תגובות סגורות